Reisverslag Baskenland

15 oktober 2018 – dag 4
Om 9:15 moesten we naar het bushokje lopen, daarna werden we door de bus in  25 minuutjes afgezet bij puenta Vizcaya. Het was erg koud toen, maar later kwam het lekker warme zonnetje door. Een groep ging omhoog en de andere groep pakte het pondje naar de overkant om daar omhoog te gaan. De brug overgestoken en weer naar beneden. We kregen een uurtje om rond te kijken en te eten, daarna werden we afgezet in het centrum van Bilbao om een fietstocht te maken door de stad. Was erg leuk en we hebben ook nog wat geleerd. Eten was weer op eigen gelegenheid en 22 uur weer melden in het hotel.

15 oktober 2018- dag 4
Vandaag vertrokken we met de bus uit Bilbao en gingen op weg naar San Sebastian, maar eerst nog een wandeltocht maken. De wandeltocht was 4,8 kilometer. We begonnen boven en liepen naar beneden richting het kiezelstrand, daarna via een andere weg weer terug naar boven. Na de wandeltocht gingen we met de bus door naar San Sebastian. We kwamen rond 16:00 uur aan in het hostel waar we vrije tijd kregen tot het avondeten. Om 19:00 aten we gezamelijk in het hostel en om 22:00 uur begon de spelletjesavond.

Geschreven door Daphne, Fabiënne, Lotte en Emma

Geplaatst in Geen categorie | Een reactie plaatsen

Reisverslag Bilbao

12 oktober 2018- dag 1
Om 19:15 vertrokken wij met de bus richting Bilbao. Het was een lange reis die we tegemoet gingen, die gelukkig de eerste dag goed verliep zonder file. In de bus was het erg gezellig en werd de film green mile afgespeeld.

13 oktober 2018- dag 2
Rond 01:00 / 02:00 lag de hele bus te slapen. Rond 08:00 uur werd iedereen weer wakker. Vlak daarna was de ontbijtstop. Toen we verder reden werd de film Dumb&Dumber afgespeeld. We hebben nog een laatste stop gehad door de file en daarna zijn we doorgereden naar hotel Bilbi. Daar hebben we onze koffers kunnen stallen zodat we het centrum van Bilbao in konden. Daar kregen we een uurtje de tijd om even wat te eten/drinken en rond te kijken. Daarna zijn we richting de funicular gelopen. We zijn toen met de funicular de berg op gegaan, waar een mooi uitzichtpunt was om over de stad heen te kijken. In de avond zijn we gezamelijk uit eten gegaan. Na het eten was er vrije tijd om nog een keer het centrum in te gaan.

14 oktober 2018- dag 3
Om 09:15 stonden we klaar om naar het Guggenheim te gaan. Het lopen er heen was meteen een douche. In het Guggenheim aangekomen werden we in groepen verdeeld zodat we met een gids door het museum konden lopen. Na de rondleiding kregen we nog een uur de tijd om zelf rond te kijken. Daarna hebben we geluncht, ivm de regen zijn we daarna terug gegaan naar het hotel. We kregen daar tijd voor onszelf en om 16:00 uur moesten we weer beneden staan. We hebben toen een fotosafari gedaan in het oude gedeelte van de stad. Zo konden we meteen zien waar we konden eten. We moesten ons om 22:00 weer melden in het hotel.

Geschreven door: Daphne en Fabiënne.