Dag 5: Guernica en reis San Sebastiàn

Vandaag moesten we vroeg opstaan. De meisjes moesten namelijk kwart voor 8 ontbijten en de jongens moesten half 9 ontbijten. Om precies 9 uur moesten we met ingepakte koffers buiten staan, want we verlieten hotel Bilbi in Bilbao, om zo naar het “Green Nest hotel” in San Sebastian te verkassen.

Maar eerst maakte we een tussenstop in Guernica om daar het oude Baskische parlementsgebouw te bezoeken. Ook gingen we naar een Museum dat was opgedragen aan het tragische bombardement dat op 26 April 1937 daar plaatsvond. In dit museum hangen ook een goed aantal verschillende versies van het schilderij van Picasso dat dezelfde naam draagt als dit dorpje, namelijk Guernica. Dit museum maakte veel indruk op ons.

Tussen 13:00 en 14:00 hadden we een korte pauze. In deze pauze knoopte een groep van ons een interessant gesprek aan met een groepje jonge locals. In dit gesprek werden allerlei onderwerpen besproken waaronder culturele verschillen tussen Nederland en Spanje.

Na 14:00 zaten we weer in de bus en waren we onderweg naar San Sebastian. Na anderhalf uur in kwamen we toen aan bij het ‘Green Nest Hotel’ in San Sebastian voor de laatste twee dagen van onze reis.

Daarna kon iedereen de kamers in en hadden tot 19u de tijd om even bij te komen. We kregen wortelsoep, omelet en een yoghurtje toe.

Om 20.30 was het tijd voor spelletjes. De ene groep speelde erg fanatiek ‘Weerwolven van Wakkerdam’ en de anderen keken voetbal of deden iets anders.

Toen was het alweer 23u en slapen dus maar weer!

- Sven

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.