Latino King recensie

Jaar: 2010
Uitgever: Querido
Bladzijde: 197
Plaats: Amsterdam
Niveau: 3

Korte Samenvatting
Castel ontdekt al jong dat er met drugs veel geld te verdienen valt. Hij laat zich overhalen om drugs te gaan smokkelen vanuit de Dominicaanse Republiek, maar op een dag wordt hij gearresteerd met anderhalve kilo cocaïne onder zijn kleren. Hij belandt in de beruchtste gevangenis van het Caraïbisch gebied waar enkel het recht van de sterkste geldt. Er wordt gedeald, gevochten, gegokt, gedronken en gemoord. Al snel weet Castel dat er maar één manier is om deze hel te overleven: ontsnappen.

Ik vond het een heel leuk boek om te lezen, want de auteur gebruikt niet alleen nette woorden om het boek commercieel te houden, maar Latino King is realistisch en direct geschreven, dus ook met grof taalgebruik en dat vind ik heel leuk, want je wordt door deze schrijf stijl in het verhaal getrokken, hierdoor vind ik het interessant en lass ik snel en wilde niet stoppen met lezen, want wilde weten wat er steeds erna gebeurde. Ook is het verhaal waar gebeurt , want iemand heeft dit meegemaakt en het is dus geen verzonnen verhaal, daardoor vind ik het nog interessanter.

Het verhaal vind ik heel interessant, want je leert hoe het in de gevangenis aan toe gaat van het Dominicaanse Republiek en doordat Castel besluit te ontsnappen wordt het nog leuker, interessanter en spannender.

Door het verhaal en schrijfstijl vind ik dit een heel goed boek en raad ik het aan iedereen aan om ook het boek: Latino King te gaan lezen.

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.