Recensie Cel

Titel: Cel
Auteur: Charles den Tex
Pagina’s: 378
Uitgever: De Geus
Niveau: 2

Hoe bestrijd je iemand die jouw identiteit gebruikt? Michael Bellicher, hoofdpersoon uit De macht van meneer Miller, is ‘s nachts getuige van een raadselachtig auto-ongeluk met fatale afloop. Na te zijn verhoord, wordt hij tot zijn stomme verbazing aangehouden. Waarom is niet duidelijk, maar de politie is ervan overtuigd dat ze hem moeten hebben. Michael weet niet eens waarvoor. Alles wat hij zegt, lijkt zich tegen hem te keren. Hij wordt overgebracht naar een politiebureau in het Westland. Daar krijgt hij te maken met twee spijkerharde rechercheurs, een bizarre aanklacht, een onontkoombaar bewijs en een advocate die hem niet gelooft. En dan moet de ellende nog beginnen.

Mijn mening
Als hij getuige is van een auto-ongeluk, wordt Michael Bellicher, hoofdpersoon uit ‘De macht van meneer Miller’, meegenomen naar het politiebureau. Daar blijkt dat hij gezocht wordt voor een dodelijke aanrijding. Maar Michael is nooit op de plaats delict geweest. Het wordt hem duidelijk dat iemand zijn identiteit gestolen heeft. Spannend en intrigerend verhaal over gestolen identiteiten, terreurdreiging en de rol van Second Life dat zich voornamelijk afspeelt in het Westland. De mysterieuze gang van zaken, de onverwachte wendingen, de rol van de politiek, de sympathieke hoofdrolspelers en het toegankelijke taalgebruik zorgen ervoor dat de liefhebber van spannende verhalen tot het eind toe geboeid zal zijn in dit modern opgezette verhaal.

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.