Recensie: Turks fruit

Titel: Turks fruit Auteur: Jan Wolkers

Korte samenvatting: De ik-persoon vertelt over zijn korte, heftige relatie die hij met Olga heeft gehad. Hij ontmoette haar toen ze hem een lift aanbood. Hij werd helemaal verliefd op haar. Ze kregen een relatie met elkaar en wilden gaan trouwen. de moeder van Olga vond het niks dat ze met een kunstenaar wilde trouwen. Haar vader kon het wel goed met hem vinden. Haar moeder probeerde Olga wel steeds nog aan een nieuwe man te koppelen, namelijk allemaal zakenmannen. Na een tijdje lukt dit en gaat Olga er vandoor met een rijke man. De ik persoon had veel korte, nachtelijke relaties met vrouwen (om zo nog in zijn behoeftes te voorzien). Olga kreeg enkele korte, mislukte huwelijken. Olga en de ik persoon hadden wel nog contact, ze stuurden brieven en zagen elkaar nog wel eens. Een hele tijd later kreeg de ik persoon van de moeder van Olga te horen dat Olga in het ziekenhuis ligt met een hersentumor. Olga ging langzaam achteruit en stierf uiteindelijk.

Mijn mening: Ik vond het boek iets minder leuk dan alle anders boeken die ik heb gelezen. Ik vond de intieme momenten te gedetailleerd beschreven en het kwam ook heel vaak terug in het boek. Ook hou ik meestal van wat spannendere boeken en dit kwam ook niet echt terug in dit boek. Het einde vond ik wel erg zielig en kon ik me wel goed inleven. Ik zou dit boek minder snel aanraden, ik denk dat het misschien leuker is om te lezen als je iets ouder bent.