Nederlands boekrecensie 6

Joe Speedboot
Door: Tommy Wieringa

Joe speedboot gaat over de invalide Fransje Hermans. Fransje is ongeveer 17 jaar oud en kan niet praten of bewegen en moet alles doen met een arm en zijn rolstoel. Het andere personage is Joe Speedboot, dit is niet zijn echte naam.. maar een verzonnen naam die Joe zelf heeft bedacht. Joe is een avontuurlijke jonge van dezelfde leeftijd als Fransje en staat bekend over het hele dorp om zijn fratsen.

Op een dag komt Joe met zijn familie naar Lomark, dit is het dorp waar Fransje woont. Ze zijn geƫmigreerd vanuit Egypte en wonen er al een paar jaar als Joe en Fransje veel met elkaar in contact komen. Joe en Fransje ontwikkelen een goede vriendschap, en samen met hun andere vrienden Engel en Christoff creƫren ze verbazingwekkende dingen en maken ze de meest ongelooflijke dingen mee.

Mijn mening.

Ik vond dit een erg leuk boek om te lezen. Ik vond het leuk dat je veel meekreeg van het leven van de personages en de omgeving van het boek. Alles werd op een mooie manier verteld waardoor je een goed beeld kreeg van wat zich er allemaal afspeelde in het leven van de vrienden. Ook is het een grappig boek, soms verdrietig en dan weer spannend. Alles is gewoon erg goed beschreven, alsof je er zo naast staat. Verder heeft dit boek ook nog eens veel prijzen gewonnen en zijn er erg veel “tevreden lezers”.

Je moet dit boek wel lezen als: Je van avontuurlijke romans houd en echt iets over iemands leven wilt lezen.

je moet dit boek niet lezen als: Je niet van romans houd of als je liever een super-avontuurlijk boek wil lezen. Er zit wel avontuur in, maar met mate.

Cijfer: 8 v/d 10