Recensie: Jij zegt het

Het boek Jij zegt het is in 2015 geschreven door Connie Palmen. Het boek gaat over een dichter genaamd Ted Hughes. Op een po√ęzieavond ontmoet hij zijn ware liefde. Het is een Amerikaanse vrouw met de naam Sylvia. Dronken stapt ze op hem af en bijt hem¬†in zijn wang. Ze verlaten het feest en krijgen een intieme relatie. Sylvia heeft vroeger naar aanleiding van haar depressies geprobeerd om zelfmoord te plegen. Sylvia is ook een schrijfster, maar het lukt haar al een lange tijd niet om haar verhalen te schrijven. Wanneer Ted succes begint te boeken met zijn verhalen en internationale (zowel in Engeland als in Amerika) bekendheid krijgt, begint er bij Sylvia naast haar liefde voor hem ook jaloezie en verdriet te groeien. Tot overmaat van ramp wil Sylvia ook graag een kindje, maar dit schijnt niet te lukken. Zullen de depressies bij haar terugkomen of zal Ted haar van haar angsten kunnen redden?

Ik vond het verhaal best leuk en interessant. De schrijvers vormden een interessant koppel en ik was erg benieuwd hoe het verhaal verder zou gaan. Het nadeel van het boek vond ik dat er veel moeilijke woorden in voorkomen. Daarnaast gebruikt de schrijfster hele lange zinnen. Zinnen die naar mijn mening te lang waren, omdat ik de zin een aantal keer moest lezen voordat ik hem begreep. Ik vond het boek ondanks het interessante verhaal dus niet erg prettig lezen. Toch zou ik het boek zeker aanraden door de interessante verhaallijn. Ik denk wel dat ervaren lezers dit boek sneller op prijs kunnen stellen dan mensen die normaal niet zo van lezen houden.