Recensie : Komt een vrouw bij de dokter

Zakelijke gegevens:

Titel: Komt een vrouw bij de dokter

Pseudoniem: Kluun

Uitgeverij : Podium Amsterdam

Samenvatting Boek:

Komt een vrouw bij de dokter gaat over het echtpaar Stijn en Carmen en hun dochtertje Luna. Stijn en Carmen zijn in de bloei van hun leven. Ze hebben een goed salaris , een mooi huis en een leuk gezin. Alles lijkt van een leien dakje te gaan totdat er bij Carmen  kanker geconstateerd wordt. De ziekte is al zover dat herstel er nauwelijks inzit. De diagnose zet het leven van Carmen en Stijn ondersteboven. Samen proberen ze het beste er nog van te maken. Helaas gaat dit niet zo makkelijk doordat Stijn voordurend vreemdgaat. Dit was voor de diagnose al zo, maar tijdens Carmen’s ziekte komt het nog veel vaker voor. Zullen ze als gezin nog stand houden?

Mening over het boek :

Komt een vrouw bij de dochter is geschreven vanuit Stijn’s perspectief. Je leest hoe hij de dingen ervaart en de gedachtes die hij daarbij heeft. Stijn’s perspectief is erg realistisch geschreven. Veel dingen die hij denkt, zijn herkenbaar. Dit maakt het boek leuker om te lezen. Ook is het zo dat de gebeurtenissen die in het boek geschreven zijn, zo gebeurt kunnen zijn. Hierdoor lees je niet alleen de leuke momenten maar je leest ook de mindere momenten die het gezin meemaakt.

Het verhaal is gemakkelijk geschreven. Je komt geen moeilijke begrippen tegen. Soms wat medische termen,maar deze worden wel nader uitgelegd. Het verhaal leest verder ook vlot doordat de zinnen kort zijn. Een van de pluspunten van het verhaal is de humor van Stijn en de eerlijkheid waarmee hij het verhaal verteld. Ook wordt er een goed beeld gegeven van Carmen’s ziekte. Hierdoor leer je meer over de ziekte zelf.

Al met al is dit een echte aanrader om te lezen ondanks het zware onderwerp dat in het boek behandeld wordt.