vragen stellen

Weer voor het eerst bij elkaar gezeten met onze onderzoeksgroep Nederlands. We mogen dit schooljaar weer met vier docenten Nederlands ontwerpen.Ik verheug me erop om weer een tijd samen met zeer ervaren collega’s aan de slag te gaan met het verbeteren van ons onderwijs en tot mijn grote vreugde nemen we  tekstbegrip als onderzoeksterrein.  

Tijdens ons eerste gesprek vandaag kwamen we op het belang van woordenschatonderwijs en op het stellen van vragen bij de tekst. Twee voor mij heel belangrijke punten merkte ik en toch moet ik bekennen dat deze onderdelen nog steeds geen expliciete plaats innemen in mijn lessen tekstbegrip. Vreemd eigenlijk, dat vraagt om goede voornemens….

Posted under activerende didactiek, onderzoek

This post was written by sonjanederlands on december 9, 2010

Tags: ,

1 Comment so far

  1. Jeroen Clemens december 9, 2010 19:36

    jij hebt constant goede voornemens
    en ook regelmatig goede praktijk

    en, na deze hectische weken en als het stof is neergedaald en nadat we weer een goed gevoel hebben gekregen, gaan we enthousiast, maar met mate en goed overdacht, nogmaals proberen beter te worden en te blijven

Leave a Comment

Name (verplicht)

Email (verplicht)

Site

Reacties

More Blog Post

Previose Post: