Recensie: De Renner

Titel van het boek: de Renner
Schrijver van het boek:  Tim Krabbe
Thema van het boek:

Ik persoonlijk vind het geweldig om auto biografieën te lezen. Namelijk omdat ik dan eigenlijk iemands levensverhaal lees, dat vind ik interessant. Het boek de Renner is dan ook een auto biografie van Tim Krabbe. Zelf wist ik nooit dat Tim Krabbe zo sportief was, dus toen ik hoorde dat dit boek een auto biografie was, had ik dat niet verwacht! Het verhaal gaat over Tim die een wielerwedstrijd gaat rijden over de Franse bergen. Het is een amateur race maar aan het begin van de race vind er een demarrage plaats. Toch racet Tim achter de groep aan. Krabbe ligt zeker niet aan kop, en wanneer hij eindelijk in de buurt komt, heeft hij gek genoeg weer minder vaart als de rest wanneer hij de afdaling van de berg doorgaat. Dit gaat een tijdje zo door waardoor de laatste berg erg veel verschil kan gaan maken in de race. Krabbe krijgt helaas een lekke band waardoor hij erg veel tijd verliest. Toch weet hij terug te komen door andere voorbijkomende wielrenners te hinderen. Als hij nu zou sprinten naar het einde, zou hij nog winnaar kunnen worden. Helaas is hij niet snel genoeg en krijgt Tim een tweede plek.

Zelf ben ik niet zo een fan van sport maar toch vond ik dit boek wel leuk om te lezen. Tim Krabbe blikt terug op zijn sportcarriere waardoor ik er meer geinterresseerd in raak tijdens het lezen. Na twee boeken van Tim Krabbe te hebben gelezen kan ik zeggen dat ik Tim een erg goede schrijver vind, want ook het Gouden Ei was verassend goed. Ik raad dit boek zeker aan, maar het zou wel helpen als je geinterresserd bent in sport ;) . Daarnaast was de opbouw van het boek logisch en kon ik het verhaal makkelijk doorlezen.

Erg duidelijk boek met een logische, makkelijk te lezen opbouw. Daarnaast ook erg interessant aangezien een auto biografie van de schrijver zelf is. Wel is het handig om interresse te hebben in sport aangezien dit boek alleen maar draait om wielrennen. Hoewel ik niet super veel interesse heb in sport, vond ik het toch een leuk boek en geef ik het daarom een 7,5 uit de 10.