Recensie: Komt een vrouw bij de dokter

Titel van het boek: Komt een vrouw bij de dokter
Schrijver van het boek: Kluun
Thema van het boek: Roman, Drama

Stijn en Carmen zijn een gelukkig stel. Ze zijn verliefd geworden op het kantoor waar zij allebei werken. Nu zij een stel zijn lijken zij alles te hebben; geld, goede banen, een prachtig huis en dan ook nog Luna, hun dochtertje. Stijn gaat echter wel vaak vreemd, maar Carmen ziet dit als een gewoonte van Stijn en accepteert het. Alles lijkt goed te gaan totdat Carmen borstkanker blijkt te hebben.

In het begin bleef Stijn Carmen steunen, maar na een tijdje kan Stijn de druk niet meer aan. Hij gaat telkens vaker stappen met zijn vrienden en zoekt allemaal smoesjes om weg te blijven van huis. Ondertussen gaat het telkens slechter met Carmen. Wanneer Carmen erachter komt dat Stijn al die tijd bij een andere vrouw, namelijk Roos was, wordt ze boos. Carmen snapt niet hoe Stijn haar in deze moeilijke tijd niet kan steunen. Stijn besluit zijn leven te verbeteren en gaat met Carmen mee naar haar doktersafspraken. Op een gegeven moment krijgt het stel te horen dat Carmen niet lang meer te leven heeft. Daarnaast wordt haar borst ook nog is geamputeerd. Carmen ziet het allemaal niet meer zitten want door de chemokuren wordt zij ook nog is kaal. Hoewel Stijn Roos blijft zien, besluiten Stijn en Carmen samen leuke ‘laatste’ dingen te doen. Daarnaast maken ze ook een speciale box

voor Luna hun dochtertje waar allerlei herinneringen aan haar moeder in zitten. Op het eind besluit Carmen dat ze zichzelf wilt in laten slapen omdat ze de pijn niet meer aankan.

Ik heb het boek gelezen en de film gezien en heb bij beide ontzettend gejankt. Het boek was zo ontzettend aangrijpend. De emoties komen zo goed naar voren en het voelt alsof je in het verhaal zit. Daarnaast is het ook nog is een autobiografisch verhaal waardoor het mij nog meer raakt. Naast alle huil momenten kan je ook ontzettend lachen om het boek. De schrijver beschrijft alles zo duidelijk. Pff.. geweldig boek.

Een prachtig boek met goede opbouw, en een meelevend verhaal. Dit boek is zeker een aanrader als je van een goede roman houdt met veel overspel, angst en drama. Ik geef dit boek een 9 uit de 10.