Bedankt!

Nu ik dit aan het typen ben zit ik op mijn bed. Ik ben foto’s aan het kijken en terug aan het denken aan de afgelopen 4 dagen. Ik krijg tranen in mijn ogen, van het besef. Ik ben naar Engeland geweest, ik heb het gezellig gehad, TOP groep, TOP docenten, gewoon alles TOP. Ik had deze paar dagen voor geen goud willen missen. ”Bedankt voor deze TOP ervaring, Sanne en Jorien!”

‘Home sweet home’

Na een vliegende reis achter de rug hebben gehad zijn we allemaal weer veilig thuis! We hadden natuurlijk allemaal nog wel even wat langer willen blijven maar we zijn ook wel blij dat we weer lekker thuis zijn.

Een kort verhaaltje over de afgelopen dagen…..

Once upon a time there was… een groepje middelbare scholieren die op donderdag ochtend op het vliegveld klaar stonden. Met twee docenten die de reis gingen leiden ‘Jorien en Sanne’. Na een easy flight werden ze van harte ontvangen op een ‘girls school’ met een keurig uniform aan en zelfs zagen ze een paar van 16+ die hen eigen kleding mochten uitkiezen. Na een heerlijke lunch met sandwiches gingen twee van de leerlingen Job en Lin iets bijzonders doen. Ze gingen een storrytelling verhaal doen, Job vertelde over zijn ‘oh so beautifull boy’ en Lin over ‘the fearesome giants’. Daarna gingen ze het gebouw verkennen en werden ze nog wat bijgebracht over Engelsen scholen en Birmingham. The next day…. Moesten ze al vroeg op. Dat was best lastig want die avond van te voren was een latertje geworden. Ze gingen met de trein naar het geboorte huis van ‘Shakespeare’ dit was in Stratford upon avon. De leerlingen leerde veel over de stad en liepen rond, ze hadden een gids een aardig engels man. En toen…. Kwamen ze eindelijk aan bij het graf van ‘William Shakespeare’. Daarna hebben de ze genoten van een heerlijke lunch. On the way back…. Werd er hier en daar nog wat geshopt. ‘s Avonds stond hen een heerlijk Libanees diner te wachten met nog heel veel meer storytellers. Job en Lin waren geweest, Sophie, Romy en Jin hadden een verhaal over ‘The landlady’ Femke, Alessia en Kim die hadden het verhaal over ‘the pig’. On friday was het zover….. The national Storytelling festival! Het was geweldig en de leerlingen hebben vele prachtige verhalen gehoord. Job en Linn hadden het uitstekend gedaan! De leerlingen en de twee docenten waren trots op ze! Die avond hadden we heerlijk bij een pizzaria gegeten met nog een paar andere Engelse storytellers. Toen kwam de dag….. Het was tijd om naar huis te gaan. En nu zitten ze thuis op de bank, terug te denken aan de heerlijke gezellige reis en de leuke mensen!

-the end-

Dank jullie wel Jorien en Sanne voor het meegaan! Ik zou het zo met iedereen overdoen!

Lots of love Sophie

Saturday stageday!

Vandaag was de grote dag! Zowel ik (Job) als Lin moesten optreden op het Young Story Teller of the Year festival. We waren echter de allerlaatste  die op moesten treden dus we hadden alle tijd om onze zenuwen op te bouwen. Alle voorgaande deelnemers waren stuk voor stuk geweldig. Maar goed, Lin haar optreden ging geweldig, en de mijne ging ook… best goed… denk ik. Verder was het ook erg leuk om weer met mensen te praten die ik de voorgaande avond ontmoet had. Vooral  om eindelijk is met wat jongens te kunnen praten was fijn, want alhoewel de meisjes ontzettend aardig zijn, heb ik niet zoveel in gemeen met 3 jaar jongere meisjes. Anyway, na het festival waren we opzoek gegaan naar een restaurantje met Beth en een vriend van haar, en een van de andere deelnemers, Ryan en een vriend van hem, waar ik ‘t goed mee kan vinden en waar de meisjes verliefd op schenen te zijn. Anyway, het duurde nog meer dan een half uur voordat we überhaupt een tafel zouden krijgen dus de meisjes gingen shoppen en de rest (ik, Sanne, Jorien, Beth + vriend en Ryan + vriend) gingen naar een barretje, wat een verassend luxe barretje was, met live piano en saxofoon van dien. Maar goed, na het barretje was t terug naar het restaurant, waar we een gezellig etentje hadden waarna het afscheid nemen geblazen was en toen kwamen in het hier en nu aan, waar ik omringd door gegiechel en roddels over jongens dit blog schrijf. Maar goed, het was een geweldig weekend waar in ik de kans heb gehad om wat geweldige mensen te ontmoeten en mee te maken!

Stratford upon avon!

hallowa!

Lekker vanuit mijn bedje weer een update en vandaag van mij (Alessia)!

Vandaag begon de dag best vroeg (niet zo vroeg als gister, maarja toch nog best vroeg) om 7 uur ging de wekker! Ik stond op en ging me aankleden, we hadden met z’n allen op kwart voor acht afgesproken om gezellig met z’n allen te ontbijten. Wie was er weer te laat? Job natuurlijk, het zal ook niet anders!

Na het ontbijt liepen we naar de trein, daar stond Beth (weet niet hoe je het schrijft) op ons te wachten. Ze ging mee met de trein naar stratford, gezellig! Na een treinreis van ongeveer een uur zijn we aangekomen in “The City Of Shakespeare”. Toen we aankwamen waren we een beetje vroeg, dus mochten we naar de winkeltjes in de buurt.

Op het moment dat we terug kwamen stond John, de rondleider, al op ons wachten. John liet ons de hele stad zien, ook de huizen van de familie van Shakespeare. We zijn de zelfs nog in de kerk geweest waar William Shakespeare is begraven. Het was een leuke tour, aan het eind was iedereen wel een beetje moe.

Voor de lunch was er een leuk restaurantje, de man in het restaurant was erg gezellig en had leuke praatjes. We zaten boven en hadden een goed uitzicht, vooral op het moment dat er studenten in hun leuke uniforme langs liepen.

Na de lunch mochten we nog even door de stad lopen en namen daarna de trein terug. Aangekomen in Birmingham heeft iedereen geshopt of in het hotel geluierd.

Om kwart voor zeven werden we opgehaald door de taxi. We gingen naar een soort van huiskamer boven een bakkerij, er stonden alleen stoelen en een tafel. Op de tafel kwam een buffet. Na het eten gingen alle story tellers hun verhaal vertellen. Op het moment dat ik begon met mijn groepje ging het goed, tot het moment dat ik moest beginnen met mijn tweede stukje. Ik kreeg een blackout, maar ik ging door! Het ging verder nog wel goed!

Nadat iedereen hun verhaal had verteld werden we thuis gebracht door mensen die daar waren gekomen met de auto. Terug in het hotel, ben ik nu de blog aan het bijwerken. Zo gaan we nog een quiz en daarna lekker slapen! Morgan gaat de wekker weer om acht uur!

Bye!

-Alessia-

We’re in Birmingham!!

De dag begon om kwart voor 7 op Schiphol… Jippie… Nou, voor mij om half 5 om precies te zijn als je het douchen, eten en reizen naar Schiphol meetelt. En raad eens wie te laat op Schiphol kwam? Job, natuuuurlijk!

Na meerdere checks en een busrit naar het kleine vliegtuigje, ging de landing snel. Hier was ik heel nerveus voor en gelukkig zat dat alleen tussen de oren! (Soort van letterlijk) De landing was alleen wat minder prettig, waar die arme Jin (die naast me zat) ook veel last van had.

In Engeland zijn we ge-wel-dig rondgeleid door Beth (ofzo). Onze koffers hebben we afgezet in het hotel en daarna gelijk door naar Bullring winkelcentrum. Iedereen ging iets anders doen tot kwart over 12.

Een tijdje later waren we in een meisjesschool. Allerlei meisjes in uniform, anderen niet in uniform en zelfs een paar jongens! Twee meiden van die school hebben hun verhaal verteld na Job Zijne had verteld. Daarna was ik.

Na een rondleiding en een paar overheerlijke grote koekjes, gingen we terug naar de bus stop. Daar hebben we gedag gezegd tegen Beth en daarna zijn we naar het hotel gegaan.

We hadden afgesproken om half 7 op een bepaalde plek, daarna naar een Chinees restaurant waar we een buffet hadden. Het eten was aardig… Hierna hebben we Wie Is De Mol gekeken en zijn we naar onze kamers gegaan. En nu type ik dit… Ik hoop dat ik genoeg rust krijg voor morgen, want morgen gaan we nog veel doen!

-Lin-

Daltonweek project

Hoe komen we er nou bij om tijdens deze Daltonweek helemaal naar Engeland af te reizen met 8 enthousiaste leerlingen?

Sinds drie jaar draaien wij het storytelling project met veel plezier, bij dit project krijgen wij hulp van Anna Comonos een professionele verhalenverteller uit Londen. Dit project vind plaats op Helen Parkhurst maar is volledig in het Engels. Twee vliegen in één klap dus!

Afgelopen schooljaar hebben we in de derde Daltonweek ook weer het storytelling project kunnen draaien, Anna was zo onder de indruk van het talent van twee leerlingen dat ze hen geïntroduceerd heeft bij de organisatie van het Young Storyteller of the Year festival in Birmingham. http://www.tradartsteam.co.uk/ysoy.html.

En zo gebeurde het dat Lin Schalken en Job Hulsebosch uit 4 havo een plaatsje veroverd hebben op dit festival. Samen met twee docenten en zes andere leerlingen die in Daltonweek 1 met veel succes mee hebben gedaan tijdens dit project gaan we naar Birmingham om het festival te bezoeken en onze leerlingen aan te moedigen. We worden met open armen ontvangen door de organisatoren die dit festival graag een internationaal tintje willen geven! Samen met hen hebben we een mooie reis samengesteld die plaats vind in Daltonweek 2. Het programma van deze reis vind u in het bericht hieronder.

Voordat we vertrekken

Nog een weekje en dan vertrekken we naar Birmingham waar we het Young Storyteller of the Year festival gaan bezoeken. Twee van onze leerlingen uit 4 Havo zijn gevraagd om mee te doen. Op deze website vinden jullie meer informatie maar natuurlijk ook het programma van het festival: http://www.tradartsteam.co.uk/ysoy14-programme.html

Woensdag 19-03 komen we nog bij elkaar om de laatste dingen voor te bereiden en dan zullen we donderdagochtend om 08:20 richting Engeland vertrekken!

Via deze site willen we de thuisblijvers op de hoogte houden van onze belevenissen.

Hier kort het programma overzicht van onze reis:

Donderdag 20-03 Aankomst, met de trein richting hotel. Lunch en storytelling in King Norton Girls school. Wandeling door Birmingham en diner in centrum.
Vrijdag 21-03 09:00 vertrek richting Stratford-Upon-Avon met de trein, 10:30 rondleiding van twee uur door Stratford met bezoek graf van Shakespeare. Lunch met elkaar in Stratford, daarna vrije tijd om souvenirs te kopen etc.

16:00 trein terug naar Birmingham. Diner in restaurant Birmingham met Engelse jonge storytellers die ook meedoen aan het festival en een storytelling sessie.

Zaterdag 22-03 Young Storyteller of the Year Festival. Lunch in Birmingham, diner met elkaar en andere storytellers in Birmingham ter afsluiting.
Zondag 23-03 08:00 vertrek richting Birmingham airport 11:15 terugvlucht naar Amsterdam. Aankomst 13:30.